pátek 11. listopadu 2016

Studium na SPŠO - můj 2. rok

 Jak ten čas rychle letí... Druhý rok studia na SPŠO už mám za sebou a rozhodla jsem se to opět nějak sepsat. 
Opět nechybělo spoustu zkušebních vzorečků.
Tento rok jsem měla bohužel v době výuky na SPŠO povinná cvičení na výšce, takže jsem na oděvku chodila spíše méně než více. I tak jsem to ale nějak zvládla (na konci roku dost těsně) a ročníkem prošla (i když už ne s tak hezkými známkami, protože jak řekla jedna z učitelek „Je vidět, že to šijete horkou jehlou“). Nějak se má nepřítomnost na hodinách projevit musela. Dalo se sice vše splnit a odevzdat, ale přeci jen všechny informace se z prezentací vyčíst nedají.
Kromě límce jsme si zkusily i manžety a rozparky.
 V prvním pololetí jsme na praxích šily košili, na kterou jsme použily školní střih konfekční velikosti. Bylo to tedy trochu odlišné od ostatních kousků, které šijeme, protože košili se budeme učit konstruovat až v pozdějších ročnících.
Košilový límec před všitím na košili...
...košilový límec na košili.
 Košili jsem ušila pro tátu k Vánocům, ale musela jsem mu jí pak upravit, jelikož mu byly moc dlouhé rukávy a celková délka. 
Nakonec jsme ušily celou košili.
Během prvního pololetí jsme se učily konstruovat halenku bez výběrů a v druhém pololetí jsme se vrhly na halenku s výběry. Tu jsme si také následně ušily. Jak jsem ale chyběla na hodinách, neměla jsem přesné informace a celkově jsem si halenku moc nemodelovala a použila jsem nějakou látku, kterou jsem doma našla, takže z ní moc nadšená nejsem.
Nejdřív jsme začaly rysem halenky bez výběrů, poté s výběry....
...zkoušely jsme různé límce, délky rukávů...
...rozhalenkový límec jsme šily i na výslednou halenku...
..zkusily jsme si různé druhy rozparků.
 Myslím si ale opět, že jsem se toho naučila dost, ušít košili a zkonstruovat a ušít halenku se mi zdá už celkem složité, obzvláště kvůli dodržení přesností apod. Ne, že bych si všechno pamatovala, ale přeci jen už tak nějak vím, jak na to a dá se teď hrozně moc s těmito znalostmi pracovat a vymodelovat spoustu věcí.
Nakonec jsme si ušily celou halenku.
 Kromě technologie, konstrukcí nebo praxí máme mezi předměty např. nauku o materiálech, která je také velmi zajímavá, nebo stroje, které už tak zajímavé nejsou a jelikož je to spíše technický předmět, tak mi ani tolik nejde. Ale tak vždycky se najdou předměty, které jsou zajímavější, a které jsou méně.  
Perspektiva z hodin Základy oděvního výtvarnictví.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a hodnocení :)